דיאטה וירידה במשקל

חיטוב מוצלח – כך נעבור את תקפות החיטוב בצורה הטובה ביותר

כבר אי אפשר להתעלם מהמזג האוויר הקיצי שהולך ומתקרב אלינו ויחד איתו עולה התהיה כיצד לצלוח את תקופת החיטוב. עם או בלי הקורונה הקיץ יגיע בקרוב ואנו נרצה להיות מוכנים וחטובים מתמיד.
29 אפריל 2020

כבר אי אפשר להתעלם ממזג האוויר הקיצי שקרב ובא אלינו ויחד איתו עולה התהייה "איך אעשה חיטוב ואראה טוב בקיץ".
עם או בלי הקורונה הקיץ יגיע בקרוב ואנו נרצה להיות מוכנים וחטובים מתמיד.

החורף כבר ממש מאחורינו ויחד איתו גם היכולת שלנו להחביא את הקילוגרמים העודפים שרכשנו לאורך העונה מאחורי שכבות של בגדים.
למעשה השמש החמה, לה אנו רגילים, כבר ממש פה, מה שאומר שנאלץ להיפטר מהשכבות העודפות בכל המובנים.
על מנת שלא נתפס לא מוכנים ברגע שהסגר יגמר, עכשיו זה הזמן התחיל לתכנן את תקופת החיטוב שלנו ולהיפטר מאותם כמה קילוגרמים.
בדיוק בגלל זה אספתי עבורכם כמה שיטות אשר ניסיתי על עצמי בתקופת החיטוב אשר עשויות לעזור לנו להגיע לקיץ עם גוף חטוב.

גבר שרירי וחטוב הולך על דק ליד היום ומבצע מנוחה פעילה

אירובי משולב

כשזה מגיע לתהליך כמו חיטוב, רבים מאיתנו בוחרים באופו אוטומטי באימוני אירובי בעצימות גבוהה כגון אינטרוולים או אימוני HIIT.
אחרי הכל העומס המטבולי שאנו מקבלים מאימונים כאלו הוא אדיר וכאשר הוא נעשה נכון הוא גם יכול לדרוש מספר ימים של התאוששות.
המשמעות של זה היא שריפה קלורית מוגברת במהלך האימון ובתהליך ההתאוששות של השרירים.

אני אישית מאוד אוהב לבצע אימון אירובי עצים בסגנון אינטרוולים של 30 שניות עבודה (ספרינט/חתירה/ברפיז) ו-30 שניות מנוחה (ריצה קלה) או טבאטה למשך של 15 דקות.
זה לא נגמר שם, למעשה ישר אחרי האירובי העצים אני עובר לאירובי קל למשך של 15-20 דקות.
אני עושה זאת על מנת להסיר את תופעות הלוואי של האירובי העצים ולעזור לשרירים להתאושש בצורה טובה יותר.
השילוב בין השניים נותן לנו ליהנות משני העולמות, השריפה הקלורית מהאירובי העצים והיתרונות ההחלמה של האירובי הקל.
יותר מזה נרצה אפילו להוסיף עוד קצת אירובי קל על מנת להגדיל את השריפה הקלורית מאחר והוא לא דורש זמן התאוששות רב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by וואן בודי – אתר הכושר של ישראל (@onebody.co.il) on

עסקים כרגיל

הרבה אנשים נוטים לחשוב שעל מנת להתחטב אנחנו צריכים לבצע מספר רב של חזרות וממש להרגיש את ה"שריפה" בשריר, כאשר זה לא בהכרח נכון.
התזונה שלנו והאימונים האירוביים יעשו בעבורנו את התהליך המחטב בעוד שתפקיד אימוני הכוח הוא לשמור על מסת השריר שלנו הכוח.
לדוגמה גם בזמן תהליך כמו חיטוב אני ממשיך לעבוד בטווח חזרות של 6-8 חזרות, מה שמאפשר לי לשמור כמה שיותר על מסת השריר שלי והכוח בזמן החיטוב.
נסו לשלב כמה שיותר תרגילים מורכבים ולהקדיש להם יותר נפח באימון בכך שתעלו את מספר הסטים ולא דווקא החזרות.
בכך שנעשה זאת גם נשרוף יותר קלוריות וגם נגדיל את הזמן בו השריר נמצא תחת מתח.

מעקב

אם לא נדע מאיפה באנו איך נדע לאן אנחנו הולכים? כשזה מגיע לגופנו אין סיבה שנחפף.
נסו לתעד כל דיאטה, שינוי תזונתי או תהליך כזה או אחר אשר ביצעתם.
תהליך שכזה נותן לנו את המידע הטוב ביותר עבור המטרות שלנו וכך נוכל גם לעריך מה נכון לנו ומה לא.
ככל שנתכנן ונתעד כמה שיותר את התהליך ככה יהיה לנו יותר קל לתמרן בזמן התהליך עצמו ולבצע שינויים שיקדמו אותנו בצורה הכי טובה.
לא משנה כמה זמן אתם מתכננים לבצע את התהליך, תתעדו אותו.
תתעדו כל דבר החל ממה אכלתם, איך זה השפיע על הגוף שלכם, איך הרגשתם והאם זה השפיע על מצב רוחכם.
אם נעבוד ככה לא רק שבטוח שנצעד לעבר קיץ חטוב מאי פעם, כך גם נוכל ללמוד להבא בדיוק מה לעשות.

דיאטה לפי סוג דם

תוספת קטנה

לסיכום ככל שנהיה יותר קשובים לגוף שלנו ככה נוכל לקחת את תהליך החיטוב שלנו לגבהים חדשים.
חשוב לשים לב גם שאנו לא גורמים לעצמנו נזקים ושאנו מוודאים כי גופנו מקבל את על הויטמינים והמינרלים שהוא צריך על מנת לתפקד כראוי.
לאלו מאיתנו שמתקשים לעשות זאת בתקופת כמו חיטוב, ניתן לקחת תוספים בדמות מולטי ויטמינים וכדומה.

אודות הכותב
כי למה לשדרג את הטלפון שלנו באלפי שקלים אם אפשר לשדרג את גופנו בחינם?