אימונים

חיטוב וירידה בשומן: לחטב את החלק המדלדל ביד אחת ולתמיד

אם אחרי נפנוף השלום האחרון הבנת שצריך לעשות משהו עם המדלדל ביד, הכתבה הזו בשבילך
22 אוקטובר 2019

חיטוב וירידה בשומן בגוף ובזרועות

חיטוב וירידה בשומן בזרועות באופן ספציפי: שאלת השאלות הגדולה בחיטוב היא האם ניתן לחטב אזור ספציפי כמו מותניים, בטן וידיים.
התשובה היא לא, לא ניתן לחטב חלק ספציפי בגוף בצורה פרטנית, אז מה כן נעשה? הנה הפתרון לכך:

קודם כל חשוב לדעת, קיימים 2 שרירים מרכזיים באיזור המדובר, שריר היד האחורית ושריר היד הקדמית.
שריר היד האחורית (טרייספס), שריר זה מורכב משלושה ראשים והוא מבצע את התנועות של יישור המרפק (פשיטה) ואחראי גם על תנועה בפשיטת הכתף.
אז האם ניתן להיפטר מהמדלדל? בוודאי שכן! לאו דווקא על ידי הורדת אחוז השומן ספציפית במקום המדלדל, אלא בעזרת חיזוק שרירי היד האחורית והקדמית.

לשנות תוכנית אימונים

חיטוב וירידה בשומן בידיים תלוי באימון שלך

חיזוק הידיים על ידי אימון נכון יגרום לשריר למתוח את האזור ולהוריד את כמות השומן המדלדל לו ביד וכל זה ניתן לעשות באמצעות כמה תרגילים פשוטים.
כאשר נחזק את שרירי הידיים נגרום לכך שהשרירים באותו האזור יתחזקו ויגדלו וכך יעצבו את המקום המדלדל ויהפכו אותו ממסת שומן רבה שהצטברה שם לשריר.

עוד כתבות בנושא חיטוב וירידה בשומן:

תקוע באימונים

שרירים ונשים – אל תדאגו

נשים יקרות, אל תדאגו! אתן לא תהפכו להיות עם ידיים של מפתח גוף, בסך הכל מדובר ביד מעוצבת יפה ולא כמו יד שנראית כמו מקל של מטאטא.
בכדי לחטב ולחזק שריר אנו צריכים לשלב תזונה נכונה שמתאימה למטרתנו.
אם ברצוננו לחטב ולהוריד במשקל אנחנו צריכים לפעול עם תפריט מותאם לירידה ואיבוד מסת שומן, במקביל לכך לחזק את שרירי הידיים.
שריר היד האחורית מורכב משלושה שרירים, לכן צריך לעבוד במגוון וואריאציות שונות.

הנה 5 תרגילים ליד אחורית שניתן לבצע

  1. יד אחורית: פשיטת מרפקים מאחורי ראש
  2. יד אחורית: פשיטת מרפקים עם חבל בקייבל קרוס
  3. ג'קסונים פשיטת מרפק על ספסל
  4. פשיטת מרפקים עם משקולת מאחורי הראש
  5. לחיצת חזה אחיזת מעויין

אתם צריכים להרגיש במהלך העבודה 'שריפה' בשריר היד האחורית והקדמית, בצעו בטכניקה נכונה ולאט לאט הרימו את משקל ההתנגדות.

כעת היד הקדמית – מומלץ לבצע את התרגילים הבאים:

  1. כפיפת מרפקים שיפוע חיובי עם מוט ליד קדמית
  2. פטישים כפיפת מרפקים עם משקולות על ספסל שיפוע חיובי
  3. כפיפת מרפק בכיסא כומר עם מוט W

טיפ זהב לאימונים

זכרו לעבוד על הידיים בסוף אימון ולא בתחילת האימון.
שרירי הידיים הם שרירים קטנים (ביחס למה שמוגדר כשריר גדול כמו חזה וגב), עייפו קודם את השרירים הגדולים בהם שרירי הידיים עובדים כשריר משני.
לדוגמה, בתרגילי גב עובדת היד הקדמית, ושמרו את הידיים לסוף אימון.
בנוסף ביום בו אתם עובדים על החזה עבדו על יד קדמית וביום בו אתם עובדים על הגב עבדו על היד אחורית,
כך תעבדו בכל אימון ותרוויחו עבודה כפולה על הידיים בכל אימון (בלחיצת חזה יד אחורית עובדת, בעבודה על הגב היד קדמית עובדת).

עוד כתבות בנושא חיטוב ואימונים:

אודות הכותב
מאמן עם נשמה ושליחות. לאחר שירד בעצמו למעלה מ30 קילו החליט שעליו לתת יד ולעזור לאחרים לעשות זאת, והתוצאות מדברות בעד עצמן.