אימון TRX
אימונים

אימון TRX: לגב אסטטי, חזק ושרירי

כמו שרובנו יודעים ועושים, אחת הדרכים העיקריות להתאמן היא להיכנס לחדר הכושר הקרוב לביתנו והתחיל להרים משקולות, אך כיום זוהי לא הדרך היחידה על מנת לפתח את השריר ולחזק אותו, אז מה כן? הנה התשובות
27 אוקטובר 2019

בקטנה על אימון TRX

TRX הידוע גם בשמו המלא (TOTAL-BODY RESISTANCE EXERCISE) היא צורת אימון בה לא משנה על איזה חלק בגוף אנו נתמקד אנו נאלץ להיעזר בשרירי הליבה שלנו.
אימון ה- TRX משלב שימוש ברצועות ומשקל גופנו במקום משקולות.
את הרצועות ניתן להתקין כמעט בכל מקום בו נחפוץ וניתן להתמקד בו על כל אזור בגוף, מה שהופך אותו אפילו ליותר נוח לעיתים.
הכול תלוי במה אנו חפצים. כרגע נתמקד ספציפית בשרירי הגב והרצועה האחורית של הפלג גוף העליון שלנו.

all_you_need_to_know_about_trx

אתה נותן לי גב אח שלי?

מה עלינו לעשות עם ה-TRX על מנת לחזק את גבנו ולהגדיל אותו?
מגוון התרגילים ברצועות הללו הוא עצום והרבה תרגילים כוללים בתוכם שימוש בכמה תרגילים במקביל (תרגיל מורכב), מומלץ להתרכז בשריר אותו אתם רוצים לפתח.
במידה והתרגיל קל לכם תוכלו תמיד להגדיל את ההתנגדות, הרי הרצועות עובדות נטו על המשקל אותו אתם מפעילים.
הנה כמה מהתרגילים המומלצים ביותר לאימון ופיתוח הגב בTRX.

חיטוב עם אימון משקולות בשילוב TRX

עוד כתבות שבטח יעניינו אותך:

5 תרגילים, אימון TRX לגב שרירי:

"משיכת כוח"

שרירים פעילים: גב, כתפיים, שרירי ליבה.

מיקום הרצועות: גובה בינוני (מותניים). להעביר את הרצועות למצב של "רצועה אחת".

איך מבצעים: עמדו אל מול הרצועות העמידה רחבה, תפסו את הרצועות ביד שמאל והחזיקו אותן בגובה החזה, המרפק (שמאל) גבוהה (גובה כתפיים ומעלה) ומופנית לאחור.
פשטו את יד ימין שלכם על הרצועות (לא להחזיק) כך שאתם בקו אחד איתם.
כאשר את נשענים לאחור פשטו את יד שמאל וסובבו את המותניים שלכם לצד ימין על מנת להושיט אותה לאחור.
הפכו את כל השלבים על מנת לחזור להתחלה. (ברגע שמסיימים להחליף ידיים).

חתירה (אחיזה צרה)

שרירים פעילים: גב, כתפיים, דו-ראשי (ביי-ספ), ליבה.

מיקום הרצועות: גובה בינוני (מותניים).

איך מבצעים: תפסו את הידיות כך שכפות הידיים שלכם מופנות זו אל זו.
הישענו לאחור (רגליים לפנים) כאשר הידיים שלכם ישרות ואתם נשענים על העקבים שלכם, גופכם צריך להיות במצב אלכסוני אך לשמור על יציבה ישרה.
כופפו את המרפקים והצמידו אותם לעבר גופכם עד שהידיים שלכם מגיעות אל המותניים.
שימרו על הבטן שלכם היטב על מנת למנוע קריסה. התיישרו על מנת לחזור להתחלה.

חתירה אופקית (גובה כתפיים)

שרירים פעילים: רחב גבי, כתפיים, דו-ראשי (ביי-ספ), שרירי ליבה.

מיקום הרצועות: גובה בינוני (מותניים).

איך מבצעים: שכבו ישר מתחת ל- TRX. כופפו את הברכיים ומקמו את כפות הרגליים על הרצפה.
הושיטו את ידכם אל עבר הידיות של ה- TRX כאשר הבהונות שלכם מקבילות, והידיים שלכם ישרות לחלוטין כאשר גופכם מורם מהקרקע.
כופפו את המרפקים בצורה אופקית עד שתיצרו קו אחד עם הכתפיים. וודאו גם שגופכם ישר מהכתפיים ועד הברכיים.
אנו נכניס עוד יותר גם את הביי-ספ ברגע שנעבוד לאט ובשליטה. ניתן לבצע גם את התרגיל עם רגליים ישרות ולהישען על העקבים כמו בחתירה רגילה.
על מנת לחזור לעמידת המוצא כל מה שעלינו לעשות הוא ליישר את הידיים.

הרחקה אופקית (פלייסט T)

שרירים פעילים: גב, כתפיים, ליבה.

מיקום הרצועות: גובה מותניים או גובה קרסוליים.

איך מבצעים: תרגיל זה מתבצע בצורת "התעופפות" אשר מחזקת את החלק העליון של גבנו ומעצבת את כתפינו.
הפנו את פניכם לעבר הרצועות מקמו את רגליכם כאשר רגל שמאל כמה סנטימטרים לפני רגל שמאל (אפשר גם ההפך) והעמידה שלכם מעט משוחררת.
תפסו את הרצועות והשענו לאחור כך שהמשקל יהיה על רגל שמאל שלנו והרצועות ימתחו, הידיים צריכות להיות ישרות בגובה החזה שלנו.
משכו את הרצועות בצורה אופקית על מנת ליצור "T" עם הידיים והגוף והעבירו את המשקל לרגל ימין.

אימון פלג גוף עליון

עליית מתח

שרירים פעילים: גב, דו-ראשי, שרירי ליבה.

מיקום הרצועות: הכי גבוהה שאפשר.

איך מבצעים: כאשר הרצועות מעל ראשך, תפסו את הידיות והנמיכו את גובה גופכם עד שהידיים שלכם יהיו מתוחות. כאשר הגעתם למצב הזה משכו את עצכם כלפי מעלה.

לסיכום..

אחרי טעימה קטנה מתרגילי ה- TRX שיש כיום בשוק אני מזמין אתכם לאתגר את עצמכם ואת שרירי הליבה שלכם לצאת לאימון.
בין אם זה בחדר הכושר הקרוב לביתכם או בפארק ולהיעזר בדברים הכי נגישים שיש לנוף, כוח הכבידה ומשקל גופנו להציע.
כל מה שעלינו לעשות זה לעגון את הרצועות למקום בטוח (משהו בעל משקל שלא יכול לקרוס או להישבר).

רועי גלזן מאמן כושר בריאות ואורח חיים בריא.
"כי למה לשדרג את הטלפון שלנו באלפי שקלים אם אפשר לשדרג את גופנו בחינם?"

עוד כתבות שבטח יעניינו אותך:

אודות הכותב
כי למה לשדרג את הטלפון שלנו באלפי שקלים אם אפשר לשדרג את גופנו בחינם?